ГАРВАРДСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ: ТРАДИЦІЯ ДОСКОНАЛОСТІ

Наталія Володимирівна Шевченко

Анотація


Стаття присвячена аналізу зарубіжної системи вищої освіти на прикладі одного із найстаріших і найпрестижніших університетів США – Гарвардського. За рахунок чого Гарвардський університет утримує лідерство на ринку освітніх послуг і має бренд неперевершеної якості фахової підготовки своїх випускників? Це гарвардська філософія навчання, яка полягає в тому, що освіта має бути структурованою, послідовною і забезпечувати максимальну гнучкість та індивідуальний вибір навчальних дисциплін, як і науковї спеціалізації для кожного студента. Американський університет знайшов секрет успіху – органічне поєднання викладання і наукового дослідження, починаючи з бакалаврських і закінчуючи програмами PhD. Це і традиція стимулювання змагальності у навчанні і в дослідницьких проектах, а також атмосфери
творчості, поваги і довіри між студентами і викладачами, обміну ідей і пошуків партнерів для їх втілення


Ключові слова


Болонська Декларація; американська модель вищої освіти; Гарвардський університет

Повний текст:

PDF

Посилання


Академічні свободи, університетська автономія та освіта для сталого розвитку. Мовою документів. – Миколаїв, 2009. – 281 с. ; Міжнародна

науково-практична конференція «Ольвійський форум-2009: стратегії України в геополітичному просторі». 11-14 червня 2009 року.

Тези. – Ялта, 2029. – Т. 3. – С. 10–25.

Вища освіта і наука – найважливіші сфери відповідальності громадянського суспільства та основа інноваційного розвитку //

Освіта України. – 2005. – № 24. – 29 березня. – С. 4–5 ; Собирающий урожай должен помнить о сеявшем хлеб // Зеркало недели. –

– № 22. – 14 июня. –С. 13.

Знания оптом и в розницу, или неудобные вопросы министру образования и науки // Зеркало недели. – 2007. – № 20. – 26 мая. – С. 13 ; Гадячский В. Болонский процесс или сицилийский тупик? Критический взгляд на предлагаемые изменения в законе «О высшем

образовании» // Зеркало недели – 2009. – № 2. – 24 января. – С. 12 ; Табачник Д. Высшее образование ждет Армагеддон // 2000. –

– 16-22 апреля. – С. 1, 6–7 ; Доповідь міністра освіти і науки Дмитра Табачника на підсумковій колегії 22.04.2010 р., м. Харків //

http: www. mon.gov.ua)

Мартовские тезисы : «А за вікном майже весна» // Зеркало недели. – 2008. – № 12. – 29 марта. – С. 14 ; Рожен А. Центр вільнодумства //

Зеркало недели. – 2005. – № 40. – 15 октября. – С. 16 ; Меркт Р. Плохо учили? Верните деньги // Зеркало недели. – 2007. – № 23. –

июня. – С. 13 ; Манукян В. От плагиата до дегенерата... // Зеркало недели. – 2005. – № 29. – 30 сентября. – С. 15 ; Возможен ли

украинский эквивалент PhD, или как исключить покупку кандидатской диссертации? // Зеркало недели. – 2006. – № 35. –

сентября. – С. 14.

Даренский В. Существует ли на Украине высшее образование? / В. Даренський // 2000. – 2010. – 24 апреля. – С. 5.

Шевченко Н. В. Жіночі та гендерні університетські курси (зарубіжний досвід) та перспективи їх інституалізації у вітчизняній

вищій освіті // Наукові праці МДГУ ім. Петра Могили. Історія, техніка, екологія,педагогіка, політологія. – Миколаїв, 2002. –

Вип. 2(3). – С. 37–39 ; Шевченко Н. В. Гендер у дзеркалі історії та перспективи розвитку гендерних студій в Україні //

Український історичний журнал. – 2001. – № 1. – С. 30–40 ; № 2. – С. 36–48.

Колесник Л. Докторант, каков он есть // Зеркало недели. – 2009. – № 22-23. – 20 июня. – С. 17; Таран Л. Идея сенатора охватила

Украину // Зеркало недели. – 2005. – № 32. – 26 августа. – С. 13.

Harvard. An Introduction to Harvard College. – Cambridge, MA, 1999.

The Harvard Guide. The Faces, Places, History, of American’s Oldest University-Cambridge, MA, 1998. – Р. 3–10.

The University Committee On Environment // The Environment at Harvard : Courses with Environmental Components 1999-2000. – Р. 2–3 ;A Letter to the Harvard Community from President Neil L. Rudenstine. – Cambridge, MA, 1999. – Р. 3–6.

Courses of Instruction 1999-2000. Harvard College – Cambridge, MA, 1999 ; The Environment at Harvard: Courses with Environmental

Components 1999-2000.

Online at: http// environment. harvard. Edu ; www.registrar.fas.harvard.edu.

www.fas.harvard.edu/~fdo.

The Harvard Guide. The Faces, Places, History, of American’s Oldest University-Cambridge, MA, 1998. – Р. 10–15.

www.gsas.harvard.edu/progstud/progstud.htm.

Radcliffe. Border Crossings / Quarterly – Boston, 1999. – Volume 85,

No.2. – Р. 3–4 ; www.Registar.fas.harvard.edu.

www.gsas.harvard.edu/progstud/progstud.htm.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.