ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ У ШКІЛЬНІЙ ІСТОРИЧНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Олександр Володимирович Томаченко Волинський національний університет імені Лесі Українки, Україна

Ключові слова:

освіта, трансформаційні процеси, шкільна історична освіта, нормативно-правові документи

Анотація

Розглянуто питання трансформації шкільної історичної освіти та переосмислення
її змісту на рубежі ХХ-ХХІ століть. Охарактеризовано нормативно-правові документи України, що визначають державну політику в галузі освіти, зокрема процеси трансформації шкільної історичної освіти. Визначено проблеми шкільної історичної освіти, вирішення яких наповнить її новим змістом.

Біографія автора

Олександр Володимирович Томаченко, Волинський національний університет імені Лесі Українки

аспірант кафедри новітньої історії України

Посилання

Бабанов К. Проблема визначення мети і завдання шкільної історичної освіти / К. Баханов // Історія в школах України. – 2001. –

№ 6. – С. 18-19.

Бюлетень Бюро інформації Ради Європи в Україні [Електронний ресурс]. – 2002. – № 9. – Режим доступу до документу: http://

www.coe.kiev.ua.

Власов В., Мороз П. Проблеми формування змісту шкільної історичної освіти. Матеріали «круглого столу» (Київ, 19 листопада

р.) / В. Власов, П. Мороз // Історія в школах України. – 2003. – № 2. – С. 2-5.

Дзвінчук Д. Державне управління освітою в Україні: тенденції і законодавство / Д. Дзвінчук. – К.: ЗАТ «НІЧЛАВА», 2003. – 240 c.

Євтушенко Р. Нові підходи у вивченні історії ХХ століття. Матеріали міжнародного семінару (28 лютого – 1 березня 2003 р.,

Львів) / Р. Євтушенко // Історія в школах України. – 2003. – № 3. – С. 2-6.

Книга вчителя історії, етики, основ правознавства: Довідково-методичне видання / [упоряд. Р.І. Євтушенко, О.В. Галєгова]. – 2-е вид., доп. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006. – 464 с.

Пастушенко Р. Загальна історична освіта в Україні: у пошуках оптимальної структури / Р. Пастушенко // Історія України. – 2004. –

№ 35. – С. 1-10.

Пастушенко Р. Мета й завдання загальної історичної освіти / Р. Пастушенко // Педагогіка і психологія. – 2000. – № 2. – С. 5-7.

Подоляк Н. Як подолати шлях від оновлення змісту до нової організації шкільної історичної освіти? (Книга: К. Баханов «Сучасна

шкільна історична освіта: інноваційні аспекти») / Н. Подаляк // Історія в школах України. – 2006. – № 2. – С. 41-42.

Патушинський Є.К. Освіта в Україні. Нормативна база / Є.К. Патушинський. – 3-є вид., змін. та доп. – К.: КНТ, 2007. – 520 с.

Пометун О., Фрейман Г. Сучасні цілі та завдання шкільної історичної освіти в Україні / О. Пометун, Г. Фрейман // Історія України. – 2006. – № 19. – С. 8-13.

Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Постанова Кабінету Міністрів України від

січня 2004 р.// Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. – 2004. – № 1-2. – С. 19.

Пропозиції до концепції історичної освіти в Україні. ІІІ робоча нарада з моніторингу шкільних підручників з історії України //

Історія та правознавство. – 2009. – № 22-24. – С. 21-29.

Фрейман Г. Концептуальні основи формування життєвих компетентностей на уроках історії / Г. Фрейман // Історія в школах

України. – 2008. – № 3. – С. 9-13.

Черкаська Л. Актуальні проблеми сучасної історичної науки в Україні та її інтеграції з історичною освітою. Всеукраїнський

науково-практичний семінар (м. Київ, 15-16 лютого 2007 р.) / Л. Черкаська // Історія України. – 2007. – № 9. – С. 1-2.

Шкільна історія очима істориків-науковців: Матеріали Робочої наради з моніторингу шкільних підручників історії України /

Упоряд. Н. Яковенко. – К.: Вид-во ім. Олени Теліги, 2008. – 128 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ НАУКИ ТА ОСВІТИ