СТАН НАУКОВОЇ РОЗРОБКИ ТА ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ ВИЩОЇ ШКОЛИ В УКРАЇНІ В УМОВАХ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ЗМІН (1996-2007 рр.)
Ключові слова:
наукова розробка, реформування вищої школи, соціально-економічні зміни, формування нового суспільства, національна політика, стандартизація вищої освітиАнотація
У статті проаналізовано стан наукової розробки дослідження проб-леми реформування вищої школи в Україні в умовах соціально-економічних змін (1996-2007 рр.). Досліджено джерельну базу даної проблеми на основі архівних, документальних та наукових матеріалів.Посилання
Андрущенко В.П. Освіта України у світлі суспільних проблем і суперечностей // Наукові праці МАУП / Редкол.: М.Ф. Головатий (голов. ред.) та ін. – Вип. 5: Актуальні питання політології. – К.: МАУП, 2003. – 168 с.
Андрущенко В. Теоретико-методологічні засади модернізації вищої освіти в Україні на рубежі століть // Вища освіта України. – 2001. – № 2. – С. 5-14.
Бар’яхтар В.Г. Экономить на образовании – уничтожить будущее Украины // Зеркало недели. – 1999. – 9 октября. – С. 17
Батченко Л.В., Череватский Д.Ю. Развитие системы высшего образования в Украине в период рыночных преобразований. – Донецк: Институт экономики промышленности НАН Украины, 1997. – 120 с.
Бебик В.М. Національна освітня політика та проблеми входження України у світовий інтелектуальний простір // Проблеми та перспективи української реформації / Кол. моногр. за заг. ред. М.Ф. Головатого, Г.В. Щокіна. – К.: МАУП, 2001. – 248 с.
Боголіб Т.М. Ринкова модель вищого навчального закладу: Монографія. – К.: «Міленіум», 2007. – 244 с.
Вища освіта України: Короткий довідник 1996-1997 рр. – К.: Компас, 1996. – 137 с.
Вища освіта: соціальні реаліїї // Освіта. – 2002. – 30 січня-6 лютого.
Вищі навчальні заклади України: Інформаційний довідник. – Харків: Торсінг, 2000. – 160 с.
Дагабян А.В., Михальченко A.M. Некоторые проблемы формирования системы образования // Л.А. Товажнянский (ред.). – X.: Форт, 2001. – 320 с.
Донецький державний університет / Ред. кол.: В.П. Шевченко (відп. ред.) та ін. – Донецьк: Отечество, 1998. – 160 с.
Донецький національний університет / Ред. кол.: В.П. Шевченко (відп. ред.) та ін. – Донецьк: Норд-Пресс, 2002. – 340 с.
Дудка Н.І. Высшая школа Украины: стратегия управления и проблемы реформирования. – Харьков: Основа, 2002. – 272 с.
Історія Одеського університету (1865-2000): Наукове видання / Гол. ред. В.А. Сминтина. – Одеса: Астропрінт, 2000. – 226 с.
Кігель Р.Ю. Вища школа і перехід до ринкової економіки. – Вінниця, 1994. – 415 c.
Концептуальні засади модернізації системи освіти в Україні // Програми та матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Харків: Міністерство освіти і науки України, Народна Українська академія та ін., 2002. – 206 с.
Кремень В.Г. Освіта і наука України: шляхи модернізації (Факти, роздуми, перспективи). – К.: Грамота, 2003. – 216 с.
Крізь терни... Нариси становлення приватної вищої освіти в Україні / Народна українська академія; Під заг. ред. В.І. Астахової. – Харків, 2001. – 356 с.
Кучма Л.Д. Якою буде Україна в ХХІ ст., залежить від того, що ми зробимо зараз // Уряд. кур’єр. – 1997. – 22 березня. – № 52-53.
Масальський В. І. Вища освіта на рубежі ХХ-ХХІ століть: нові орієнтири розвитку // Вісник Донецького університету. Сер. Б: Гуманітарні науки. – 2000. – № 1. – С. 258-262/
Навроцький О.І. Вища школа України в умовах трансформації суспільства. – X.: Основа, 2000. – 240 с.
Національна система вищої освіти України. – К.: Генеза, 1998. – 40 с.
Новий довідник для вступника до вищого навчального закладу / За заг. ред. В. Співаковського. – К.: Гранд-Ліцей, 2001. – 208 с.
Огаренко В.М. Розвиток недержавної вищої школи в Україні (кінець 80-х – 2001 рр.). Автореф. дис. ... канд. іст. наук (07.00.01). – Запоріжжя, 2001. – 20 с.
Осипчук Н.І. В. Зайчук: «Освіта –це соціальне майно суспільства»
// Освіта України. – 1999. – 20 жовтня.
Осипчук Н.І. Про справи освітянські // Освіта України. – 1999. – 1-13 січня.
Перелік напрямів та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах за відповідними освітньо-кваліфікаційними рівнями: (Затверджено Кабінетом Міністрів України від 24 травня 1997 р.). // ЦДАВО України. – Ф. 166. – Оп. 18. – Спр. 194. – Арк. 62.
Положення про ступеневу систему освіти в Україні: Наказ Міносвіти України від 21.08.93. № 311 // www.ministry.edu-ua.net.
Про концептуальні засади сучасної історичної освіти в Україні: Проект концепції // Освіта України. – 2002. – № 18-19. – С. 7.
Сидоренко О.Л. Проблеми реформування вищої освіти в Україні: Науково-практичний посібник для працівників освіти. – X.: Харківський гуманітарний інститут. – Народна українська академія, 2000. – 57 с.
Сопівник Р. Зростання ролі студентів у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів України: історичний аспект (90-ті рр. ХХ – початок ХХІ ст.): Дис. ... канд. іст. наук: 07.00.01. – історія України.; Динаміка мережі вищих навчальних закладів за рівнями акредитації (1992 – 2003 рр.) / Національний аграрний ун-т. – К., 2004. – 190 c.
Сопівник Р.В. Історіографія та джерельна база досліджень проблем становлення сучасного студентського руху // Студентський рух в сучасній Україні: реалії, тенденції та перспективи розвитку: Матеріали Всеукраїнської Науково-практичної конференції. – Київ, жовтень 2002. – К., 2003.
Список переможців Всеукраїнської студентської олімпіади 1997/98 навч. року: (Додаток 1 до Наказу Міносвіти України № 336 від 11 вересня 1998 р.). // ЦДАВО України. – Ф. 166. – Оп. 18. – Спр. 245. – Арк. 19
Список переможців Всеукраїнської студентської олімпіади 1998/99 навч. року: (Додаток 1 до Наказу Міносвіти України № 349 від 11 жовтня 1999 р.). // ЦДАВО України. – Ф. 166. – Оп. 18. – Спр. 294. – Арк. 21
Указ Президента України «Про заходи щодо вдосконалення системи вищої освіти України» від 17 лютого 2004 р. // www.ministry.edu-ua.net.
Указ Президента України «Про заходи щодо державної підтримки освіти в Україні» від 9 червня 1994 р. // Законодавчі та нормативні акти про освіту в Україні. – К.: Ін-т управління і менеджменту, 1999. – Т. 1. – С. 103-105.
Фініков Т.В. Сучасна вища освіта: світові тенденції і Україна. – К.: Таксон, 2001. – 176 с.
Червінський В.В. Національна освіта як соціально-культурне явище // Учитель. – 1999. – № 11-12.
Ямковий В.А. Вища освіта за роки незалежності: Стат. аналіз. – К., 2001. – 256 с.
http: // www.ccssu.crimea.ua.
http: // www.odnu.edu.ua.
http: // www.pdpu.poltava.ua.
http: // www.tspu.edu.ua.
http: // www.vspu.edu.ua.
http: // www.zsu.edu.ua.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Редколегія публікує матеріали, не завжди поділяючи погляди їхніх авторів, зберігає стиль матеріалів, залишає за собою право скорочувати та редагувати тексти. Автор несе відповідальність за зміст статті, достовірність фактів, цитат, дат тощо. Друковані в інших виданнях матеріали до розгляду не приймаються. У разі передруку публікацій посилання на «Історичний архів. Наукові студії» обов’язкове.