КІМНАТА МАНУСКРИПТІВ У МУЗЕЇ КНИГИ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ м. ДРЕЗДЕН
Ключові слова:
археологія, історична хронологія, кімната зберігання скарбів, кімната манускриптів, манускрипт, Музей книги, музеологія, па- перовий рукопис, рукопис (давній), рукопис з пергаменту, теологіяАнотація
У статті розглядаються давні манускрипти з Музею книги, які збері-гаються в Технічному університеті м. Дрезден. Дане дослідження роз-
ширює поняття про такі наукові галузі, як: археологія, історична хроно-
логія, музеологія та теологія. Автор статті розглядає такі манускри-
пти, а саме: 1.«Псалтир. Рукопис з пергаменту. Мерсебург (?), ХІІІ ст.»
(«Psalter. Pergamenthandschrift. Merseburg (?)», 13. Jahrhundert). 2. «Лота-
рінгський Апокаліпсис Св. Йоганна. Французький рукопис з пергаменту.
І пол. XIV ст.» («Li apocalipse que S. Jehans vit. (Lotharingische Apokalypse)
Französische Pergamenthandschrift. 1. Hälfte des 4. Jahrhunderts»). 3. «Німе-
цька історична Біблія. Паперовий рукопис, Рескрипт, рік 1420» («Deutsche Historienbibel. Papierhandschrift, Erlass, um 1420»). 4. «Ульріхь фон Рі-
хенталь: Церковний собор. Друк на папері, Аугсбург: Антон Тру-
нарь/Гробарь, 1483 р.» («Ulrich von Richental: Konzilium zu Konstanz. Druck
auf Papier, Augsburg: Anton Sorg, 1483»). 5. «Йоганнес Бальбус: Summa,
quae vocavit catholicon. Тиснява на пергаменті, Майнц, рік 1460, Т. 1»
(«Johannes Balbus: Summa, quae vocavit catholicon. Pergamentdruck, Mainz,
1460. Bd. 1»). 6. «Псалтир Могунтінум. Тиснява на пергаменті, Майнц,
рік 1457. Містить найдавнішу найзнаменитішу друковану тисняву на
три кольори» («Psalterium Moguntinum. Pergamentdruck, Mainz: Fust und
Schöffer, 1457. Enthält den ältesten bekannten Druckervermerk»). 7. «Рене
Анжуйський. Французький рукопис з пергаменту, XV ст. Кольоровіт та
золоті ініціалії, 32 мініатюри» («Rene d᾿Anjou: Sur les tournois. Französische Pergamnenthandschrift. 15. Jahrhundert. Farbige und vergoldete Initialen,
32 Miniaturen». 8. «Джованні Бокаччіо: Про ницість тілесності знамени-
тих чоловіків та жінок. Французький рукопис з пергаменту, 1520 р. Т 2.»
(«Giovanni Boccaccio: Des cas des nobles et femmes. Französische Pergamnenthandschrift, 1520. – Bd. 2.»). 9. «Гален: Opera varia. Фламанський руко-
пис з пергаменту, XV ст. В 2-х Т. – Т. 1. Пошкоджено. – Т. 2. Розмальова-
но у тоні мариністики та містить 51 мініатюру». («Galen: Opera varia.
Flämische Pergamenthandschrift. 15. Jahrhundert. 2. Bände. Band 1 zerstört.
Band 2 mit farbigen Randleisten und 51 Miniaturen»). 10. «Якоб Краузе: Роз-
кішна палітурка. Теляча печінка з золотої тисняви» («Jakob Krause:
Prachteinband. Kalbsleder mit vergoldeter Prägung»). 11. «Каспар Мойзер:
Розкішна палітурка у формі будови серця. Теляча печінка з золотої тис-
няви» («Caspar Meuser: Herzförmiger Prachteinband. Kalbsleder mit vergoldeter Prägung»). 12. «Крістіан ІІ. Саксонський. Ніч у хліву у Дрезденському
замку. Паперовий рукопис,17 ст.» («Ringrennen Christian II. Von Sachsen
zur Fastnacht 1607 im Stallhof des Dresdener Schlosses. Papierhandschrift.
Malereien in Deckfarben. 17. Jahrhundert»). 13. «Паулюс Гектор Майєр:
Книга з фехтування, записничок на кільцях та книжечка турнірських поє-динків. Паперовий рукопис. Середина XVI ст.» («Paulus Hector Mair: Fecht-,
Ring- und Turnierbuch. Papierhandschrift. Mitte des 16. Jahrhunderts»).
Посилання
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// www.tu-dresden.de/ (10 червня 2017 р.).
Bertelsmann. Das neue Universallexikon. – Gütersloh / München: Wissen Media Verlag GmbH. – S. 585.
Duden. Die deutsche Rechtschreibung. Das umfassende Standartwerk auf der Grundlage der neuen amtlichen Regeln. – Bd.1, 24. Auflage. – Dudenverlag: Mannheim – Leipzig – Wien – Zürich. – 2006. – S. 667.
Die Schatzkammer im Buchmuseum. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http:// www.tu-dresden.de/ (10
червня 2017 р.).
Psalter. Pergamenthandschrift. Merseburg (?)», 13. Jahrhundert.
«Li apocalipse que S. Jehans vit. (Lotharingische Apokalypse) Französische Pergamenthandschrift. 1. Hälfte des 4.
Jahrhunderts».
Deutsche Historienbibel. Papierhandschrift, Erlass, um 1420.
Ulrich von Richental: Konzilium zu Konstanz. Druck auf Papier, Augsburg: Anton Sorg, 1483.
Johannes Balbus: Summa, quae vocavit catholicon. Pergamentdruck, Mainz, 1460. Bd. 1.
Psalterium Moguntinum. Pergamentdruck, Mainz: Fust und Schöffer, 1457. Enthält den ältesten bekannten Druckervermerk.
Rene d᾿Anjou: Sur les tournois. Französische Pergamnenthandschrift. 15. Jahrhundert. Farbige und vergoldete Initialen, 32 Miniaturen.
Giovanni Boccaccio: Des cas des nobles et femmes. Französische Pergamnenthandschrift, 1520. – Bd. 2.
Galen: Opera varia. Flämische Pergamenthandschrift. 15. Jahrhundert. 2. Bände. Band 1 zerstört. Band 2 mit farbigen Randleisten und 51 Miniaturen.
Jakob Krause: Prachteinband. Kalbsleder mit vergoldeter Prägung.
Caspar Meuser: Herzförmiger Prachteinband. Kalbsleder mit vergoldeter Prägung.
Ringrennen Christian II. Von Sachsen zur Fastnacht 1607 im Stallhof des Dresdener Schlosses. Papierhandschrift.
Malereien in Deckfarben. 17. Jahrhundert.
Paulus Hector Mair: Fecht-, Ring- und Turnierbuch. Papierhandschrift. Mitte des 16. Jahrhunderts.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Редколегія публікує матеріали, не завжди поділяючи погляди їхніх авторів, зберігає стиль матеріалів, залишає за собою право скорочувати та редагувати тексти. Автор несе відповідальність за зміст статті, достовірність фактів, цитат, дат тощо. Друковані в інших виданнях матеріали до розгляду не приймаються. У разі передруку публікацій посилання на «Історичний архів. Наукові студії» обов’язкове.